fredag 17 februari 2023

Stickat men obloggat

 Vantarna Sagostad  har varit klara sedan länge. Jag har bara glömt att fotografera dem.



Tröjan Bagarmossen design Maja Åkerström och garn frånTant kofta, var en jätterolig stickning.
Mönstret fick maken i julklapp för två år sedan, i år fick han garnet och till slut tröjan.
Stickor 4,5. det var längesedan jag stickade med  så grova stickor.













Cobbelstone  stickad i Drops soft tweed. Väldigt 
mjuk och skön. Nu kan jag nog mönstret detta är        
fjärde tröjan. Nu har hela familjen samma modell.
Stickor 3,75 så det gick ganska fort att sticka den.



Prickkoftan en är kär favorit.
Stickad i Permins  Esther, en skön blandning i bomull/ull.
Stickor 2,75.
Stickade dem runt och klippte upp.
Nu har tre av fyra barnbarn den, så då blir det att sticka en till.









Inte bara grått. sockor ur Norske Strikkmönster av  Wenche Roald och Annichen Sibbern Börn

1 kommentar:

Heidi sa...

Wow! Det har verkligen stickat mycket! Och som vanligt är det jättefint!

Men att ge bort varje "del" för sig i julklapp, innan du stickar det, det var faktiskt en av de bästa idéer jag har hört på länge! Ovanligt smart, och en fantastiskt fin tröja!

Cobblestone är en av mina favorittröjor som jag fortfarande inte har stickat, och inte heller lär sticka. Så fina ni måste se ut när ni har på er era Cobblestones allihopa:)

Jag ser att du kör samma stil till dina barnbarn också - att alla får varsin i samma modell:) Men prickkoftan är väldigt söt, så jag förstår att den kan passa allihopa:)