fredag 7 juli 2023

Det var längesedan

 Oj oj så längesedan jag var här.

Men stickat har jag....

Jag blev så inspirerad av Karin Öberg och hennes kombination av lingarn och mohair som jag såg på
Sy och hantverksfestivalen

Så jag letade upp entrådigt lingarn, mohair garn och ett tunt yllegarn ur gömmorna.

Mönstret hade jag också sedan tidigare "Herbivore" av Stephen West.





Ur "Trettiofem vantar
" av Maja Karlsson stickade jag "Allmogevantar" Även de med garn ur gömmorna Järbos Svenskullgarn, De blev lite stora sår jag valkade dem.

Ur "Trettiofem sockor" Också av Maja Karlsson  "Norra Fjäll" garnet Ragga tencel från Järbo fanns också de i förrådet. Stickor 2,25.

Jag fortsatte att försöka tömma förrådet på garn, av 2 nystan  Sandnes tynn alpakkablgv det en sjal

"Brickless" av Martina Behm ur boken Strickmich 3. 

Färgen övernesstämmer inte alls med verkligheten starkt gröna färg.

Mer ur lagret. "Haleys comet" i tynn line från Sandnes  blev klar i maj.Roligt asymmetrisk mönster dock inte utmanande utan typisk tv-stickning.
Sen tog det slut med mitt försök att om inte tömma så i alla fall att reducera lagret.

1 kommentar:

Heidi sa...

Så många fina saker du har stickat! Och din färgsmak är betydligt bättre än min:)

Att kombinera olika typer av garn kan vara svårt, men din röda sjal ser fantastisk ut! Men också allt det andra du har stickat är jättefint! Du kanske inte bloggar så ofta nuförtiden, men du stickar så att stickorna glöder, av bilderna att döma:)