söndag 25 december 2022

Redan gjort och på gång

Tigersockar åt Måns. Mönstret ur Sokkeboka av Linvik. Garnet är "Arwetta" på stickor 2,5.

Uppskattade.

Dottern fick en grön och sonen en gul mössa, samma modell som kusinerna. En liten halssnibb till     dottern blev det också. Eftersom dottern tjuvlånade sonens mössa fick jag sticka en till.

 "Hundvantar" ur Linviks bok "Votteboka" är färdigstickade men ligger inslagna i paket, jag glömde att fotografera, får bli sen. Jag skulle kunna ta en gammal bild, det är tredje paret jag stickar. Även dessa med innervante fastickad.

Måns nya långkalsonger har jag också glömt att ta kort på men de ser likadan ut som de tidigare, det är väl bara färgen som skilljer dem år.


Men så har jag börjat på ett större projet tröjan "Bagarmossen" av Maja Åkerström.

Stora stickor 4,5 och Tant koftas Strikkegarn i två grå nyanser. Lyfta maskor ingår.



1 kommentar:

Heidi sa...

Vilka söta tigersockar! Och matchande mössa till! Gulligt värre❤️

God fortsättning på julen!