fredag 8 juli 2016

Färdig

Nu är den klar min Peasy Mjuk och skön, nätt och kanske lite lite för liten men den töjer sig.Det gick åt 5 nystan a´50 gram av Highland köpt av Design Åsa Gotland.  Skönt och billigt garn.  Jag stickade ärmarna lite längre än mönstret. Stickor nr 3 och kanterna på st 2,5. Plockade upp hals och framkant på st nr 2.
Knapparna köpte jag på syfestivalen tror jag.
Nu ska jag börja på nästa projekt som inte alls är svart trots att det är sommar.
Men jag försöker minska mitt garnlager så nu blir det en
Caramel i muskat. Muskat är väl inte mitt favoritgarn men jag gillar koftan Caramel, jag tycker att Isabell Kraemer gör fina mönster.

2 kommentarer:

Heidi sa...

Den ser väldigt klädsam ut!

Att minska på garnlagret låter som en väldigt bra ambition, men attans vad svårt det är ibland att låta bli att köpa på sig mera garn:)

Anna Maria sa...

Ja det är inte lätt med det finns nåt som kallas kompleteringsköp !