måndag 8 augusti 2016

Semesterstickat del 1

Till slut blev de äntligen klara.Mock Cable socks.Det var inte mönstrets fel, det var väldigt bra skrivet. det var jag som var okoncentrerad.
Men jag lyckades göra av med två nystan Jakobsdals Palett.





Trots att sommaren har varit varm har jag också stickat på Västkusttröjan till svågern. Snart ska det klippas upp både för ärmhål och hals. Just nu liknar det mest en påse.
Det årliga besöket till Storforsen, känns lika mäktigt varje gång jag ser vattenmassorna forsa fram.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag såg ditt inlägg om dina fina ljus du stöpt och skulle väldigt gärna vilja göra sådana själv!
Är det möjligt att gå en "kurs" hos dig för att få göra detta? Vi är några stycken som är väldigt intresserade!
Med vänlig hälsning, Sofia

Anna Maria sa...

Hej Sofia
Kul att du gillade ljusen som jag stöpt.
Men det är så att vi är ett gäng som stöper tillsammans och hjälp åt så jag är bara en del av "stöperiet".
Så någon kurs kan jag inte erbjuda er.
Ett tips är att börja med raka och trearmade ljus.
Det finns böcker om ämnet och säkert ute på nätet också.
Lycka till med ljusstöpningen,

Heidi sa...

Att ser vattenmassor i mängder storma fram är alltid mäktigt och imponerande!

tröjan ser ut att bli jättefin! för mig är ögonblicket innan jag klipper i en flerfärgsstickad tröja, alltid det mest spännande. Inte för själva "klippet" utan för hur det färdiga resultatet kommer att passa. För i och med att man i princip har stickat en "säck" kan man ju inte prova den innan man sätter saxen i den:)

Fördelen med sockstickning är väl att man kan vara okoncentrerad... går det käpprätt åt helvete är det inte hela världen att repa upp och börja om:)

Dina nya fina sockar kommer att värma skönt när det börjar bli kallt ute:)