söndag 3 juli 2016

Tre mer eller mindre halvfärdiga projekt

                                                                      Snart klar är jag med Peasy en enkel svart kofta.
Svart passar att sticka på sommaren, tycker jag.
Köpte garnet Highland  av Design Åsa på syfestivalen i höstas.
Ett trevligt garn att sticka i.  Peasy är en utmärkt tv-stickning, slätstickning.






 När jag vill sticka mönsterstickning fortsätter jag på tröjan till svågern. Där går det långsamt framåt, men han kanske inte behöver den än.
Uuve Snidare är skapare till denna västkuströja, mönstret hittade jag första gången i tidningen Vi, då hette den tidlös herrtröja. Jag har kommit lite längre än bilden visar ....

Sockarna då,  jo en är klar och jag stickade upp hela nystanet till den , så jag minskar mitt garnlager.

Så har jag stickat två prickkoftor, en till en liten flicka och en till hennes docka, bilder kommer senare.

1 kommentar:

Heidi sa...

Snyggt med ett rosa färgparti på en tröja till en man:)

jag har faktiskt inte tänkt på det, men nu när du nämner det så måste jag verkligen hålla med dig - sommartid är verkligen helt rätt, om man vill sticka med svart garn:)