fredag 3 oktober 2014

Vantar från Storuman

Ja nu är vantarna med mönster som upphittats i Storuman klara, men det var nära att det inte skulle bli så.
Jag kom i håg att fästa trådarna på den andra  yttervanten,  innan hoptagningen var klar.
(Det höll jag nämligen på att glömma på den första, det är svårt att fästa trådarna när hoptagningarna är klara).
Så långt allt väl, men jag hade stickat två högervantar.Då finns det två alternativ som jag ser det:
1.sticka två vänstervantar eller
2. repa upp och göra om
Eftersom jag inte hade mer av bottenfärgen och garnet inte funnits i affärerna sedan 50-talet var det inte att tänka på.
Ett tag tänkte jag hänga upp de två högervantarna på mitt vantsnöre och låtsas som ingenting.
Men men jag tog mitt förnuft till fånga repade upp och stickade om.
Titta vad som blev kvar av garnet, det kallar jag väldisponerat.

2 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Så fina de är och kul att det finns ett vantmönster hemifrån. Jag har gått realskolan i Storuman och så har jag bröder där. Välkänd plats med andra ord ;-)

Heidi sa...

Det där med att sticka två högervantar har hänt mig med. Och då gjorde jag som du - repade upp och gjorde om:)

Men fint blev det!! väl värt allt arbete som du lagt ner på dom!!