söndag 10 augusti 2014

Glömde att tappa...

Ja alldeles för sent upptäckte jag att jag glömt att tappa en maska!

Det var min andra miss med den här sjalen.

Vitsen med den hör sjalen är att man stickar upp hälften av garnet, då har man stickat halva sjalen. Man ökar allteftersom, så börjar man minska och ska då ha hälften av garn mängden kvar. Det hade inte jag. Då prövade jag med annat silkegarn men det blev inte bra, det garnet var både styvare och en helt annan färg (färgbytet kunde ha blivit snyggt men).
Solsilke garnet som jag stickade i är helt ljuvligt.
Mönstret Clapo-Ktus, passade väldigt bra till silkegarnet från Solsilke.
Resultatet en skir och lätt sjal.


1 kommentar:

Heidi sa...

På bilden ser man inte något av dina två misstag, utan man ser bara hur fin den är!

Lite trist kanske att det andra silkesgarnet inte var lika mjukt som SOLsilkes, men SOLsilkes garner är å andra sidan fantastiska:)