fredag 18 oktober 2013

Tredje gången gillt

En bit på väg. Trots att mönstret är mycket bra skrivet har jag lyckas klanta till det,
1. Ökade enligt mönstret, ett vridet omslag om stickan, det tyckte jag inte blev snyggt vilket jag upptäckte efter ett tag, Repade upp.
2. Stickade fel på flätorna, märkte det ej eftersom jag tittade på TV (Bron) och stickade. Repade upp.
3. Nya tag, nu la jag till förkortade varv. Hoppas det blir bra.
Jag tycker inte om när halsringen går för högt upp på halsen.



Manos silk blend är väldigt trevligt att sticka i och jag tror att tröjan blir mjuk och skön. Jag hoppas att garnet räcker. Första hektot är nästan uppstickat och jag har 3 till, annars för jag väl köpa mera på Syfestivalen.
Tröjan /mönstret är Baby Cables and Big Ones too.

1 kommentar:

heidi sa...

ibland vill det sig inte när man börjar på ett stickprojekt:)

men det gav dig ju möjligheten att tänka igenom hur du ville utforma den för att den skulle passa dig bäst:)

Hoppas nu bara att resten flyter på utan problem:)