söndag 27 oktober 2013

Cobblestone 2.0

Cobblestone igen. Denna gång till sonens flickvän: Hon vill ha en likadan tröja som "fästmannen".
Hon önskade också  tröjan i samma färg och garn. Som tur är har jag kvar garn jag hoppa satt det räcker.
Jag prövar tricket att sticka fort......
Magic loop och båda ärmarna samtidigt tycker jag är bra.
På syfestivalen som jag besökte i går var det massor med folk.
Köpte inte så mycket (har så jag klarar mej).
Men jag köpte karbonz stickor och vajer av Eva i Stäket.
De är dessa jag prövar nu på ärmarna här.
Ps. Det var inte nog med fel på "Big Cables..."
Jag hade börjat sticka fel storlek men det kan jag nog fixa men men.

4 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Den tröjan är så fin! Det kanske skulle kunna bli en present till blivande 25-års-sonen...

Pysselfarmor sa...

voine voine vad du stickar på....men du du kan väl hänga med på Nordiska! :-))

Anna Maria sa...

Tänkte gå på stickcsfet när Karin Kahnlund pratar om tvåändssticknig. Tror det var 13 november.

heidi sa...

den tröjan gillar så jag kan mycket väl förstå att hon vill ha en egen:D