tisdag 23 april 2013

Tröja nummer 2

Min stickfröken Ulla sa till oss att man när valt mönster så skulle man sätta sej gärna med en kopia på mönstret, en kopp kaffe, en rödpenna och en miniräknare.
Allt för att man i lugn och ro ska läsa igenom, kolla och kanske göra något bättre utan att förändra i mönstret.
Jag gjorde allt det utom att välja rätt storlek jag sticka.

Således blev det så att när jag skulle prova "bålen" mer av ett korvskinn en av tröja visserligen lite formstickad midja men ändå.

 Jorrå jag hade stickat i storlek 36 inte  min storlek precis!
Men dottern får en ny Aftur tröja.

3 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Så vacker tröja din dotter får! Hon tycker säkert att du ska sticka fel fler gånger ;-))

Efwa - Medea sa...

Ååh så fin den blev! Aftur är ett favoritmönster. Tyvärr har jag inte några så tjocka garner i min samling just nu.

Heidi sa...

Så förargligt! Men det är ju bara att gratulera din dotter som har turen att få en sådan vacker tröja!