måndag 29 april 2013

Påbörjat

Har påbörjat en kofta ur "Finstickat" av Helga Isager.
Koftan heter Pine och jag använder Isagers Alpaca1 och Isagers Spinni, samma färger som i mönstret.
Ljuvligt garn. trevlig tv patentstickning.
Den här gången är koftan tänkt till dottern, vi får väl se.


 Jag har också börjat med ett par knästrumpor.Men men Drops mönster i all ära, men man får läsa igenom och ändra I mönstret är kanten ska vara nervikt men 20 cm om man inte är 2.40 går ju kanten ner på vaden, och det gör den inte på bilden, man får se upp helt enkelt.
Jag stickar i garnet Peer Gynt.

3 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

å stickar du den! Jag har den boken och det finns mycket fint däri!

Pysselfarmor sa...

ojaaa Råväck går också bra liksom blodmjöl...har samma effekt. Har testat detta med att det påstås att ulltottar ska vara bra---pyts de bryr de sig inte om.

Idag har jag slagits med rosenbuskarna. Händer är sönderrivna, som om jag slagits med katter.
Ha fortsatt skön helg.

Heidi sa...

Den där boken har jag också spanat in, så det gör det extra roligt att få se hur din kofta blir när den är klar:)