lördag 29 december 2012

Har just stickat och  valkat klart ett par tvåändsstickade vantar med mönster av Karin Kahnlund.
Men dem vill jag inte visa eftersom  det är Karin som ska ha kontroll över mönstret, och det har hon ju inte om jag lägger ut bilder så det så.
Men vackra är de!
Nu är jag också klar med alla de lavendelpåsar jag sytt av makens gamla skjorta. Nu ska väl Pelle Pälsänger inte gilla mina garner längre. Mitt krypin luktar som i Provance = lavendel.
Det här ärt bara några få av de påsar jag sytt och fyllt med lavendel som jag köpte när jag och några andra stickvänner gästade Medea.
Jag har börjat sticka på ett par andra vantar, "Paradoxical Mittens". Stickar dem i Rauma finullgarn svart och turkos.
Ska  också sticka Hvirvelström  till mej själv.


3 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Jag har tre ganka så stora lavendelbuskar, men aldrig tänkt på att jag kan ha glädje av dem på detta sätt. Till sommaren kommer jag att skörda!

Ha ett gott slut och ett Gott Nytt!
kram Gun

pssttt anar vantarna är fina!

(Lars) sa...

Ett riktigt Gott Nytt År
önskar Lars och OP

Efwa - Medea sa...

Ja, nu kan du minnas Arles också samtidigt som du hindrar krypen från att ta över. Önskar dig ett riktigt gott nytt år!!
Kramar