lördag 28 april 2012

Mitt eget llilla Vasalopp

Nu är tvåändsstickningskursen slut. Det har varit så roligt och lärorikt.
Jag har av en bekant fått tag på ett par Moravantar som jag ska kopiera. Garnet jag stickar i Wåhlstedts tunnare Z-tvinnade, det  är dock tunnare än originalvantens så jag har lagt till en extra bård.
Jag stickar med 2 trådar i botten färgen(vit) och en tråd i mönsterfärgen (svart). Eftersom det är långt emellan svarta maskor emellanåt så får jag sno garnet. Skam den som ger sig.

1 kommentar:

Pysselfarmor sa...

Oj oj vad du stickar på!! Supersnygga blir de! Jag har fått alla fingrar klara på mina vantar och håller på att fästa trådar...det du jag som inte trodde jag skulle sticka fingervantar!

Hoppas jag får träffa dig någon gång fastän kursen är slut!

Ha det gott!