fredag 20 november 2009

Tröstpris

Inte vann jag. Varken:
1. Salt & sytt av Medea eller
2. Alice Stremores "Fiskartröjor" på Tradera (att man säger vann, betala är väl vad man gör.) Nåja
Tur att det finns tröst, garn tröst.
Så jag cyklar till Charima i Kärrtorp och har svårt att välja ut ett grått garn vilken grå det finns ju så många. Jag hör Kråkans ord i mina öron: "Grå är den vackraste färg som finns." Men till slut bestämde jag mej för detta garn i ull och silke.
Det ska bli en tröja till sonen, lite flätor helst raglanärm hade jag och han tänkt.
Vad gör jag då, jo jag surfar runt på Ravelry och söker mönster alldeles för länge på kvällen så att jag är dötrött dagen därpå.

3 kommentarer:

Blipp sa...

Nästa gång måste du ta mig med..inte för att jag behöver rent materiellt, bara för att jag behöver rent andligt.

Anna Maria sa...

Ska tänka på det. Nu kom det på lite hastigt. Maskinstickning blir det efter jul! det passar väl dej bättre?

Efwa - Medea sa...

Jag skulle också behöva lite andlighet på Charima! Men ni kommer ju ihåg hur sjuk och svimfärdig jag blev sist.
Fina böcker du köpt. Vad är det i den som inte är vendestrik?