lördag 7 november 2009

Inte klar

Inte ens ena vanten blev klar till dotterns födelsedag. Men väl dan efter. Men men hon har ju två händer. Det här är bara ena vanten, utsidan och insidan.Mönstret är ett diagram av Jessica Tromp. Mönstret hittade jag på Ravelry.
Jag tyckte det var lite roligt eftersom dottern börjat studera arkitektur.
Usch vad sudddigt det blev,så går det när man har
bråttom.
Ja Blipp, garnet är spelsau stickat på 2 ,25:an stickor.
Ja nu ska jag bara fota om vanten om jag bara hittar var jag lagt vanten innan det blir mörkt igen. Inte vet jag om det blev bättre, nu är det gjort i alla fall.



5 kommentarer:

Blipp sa...

Underbara stockholmsvantar, är det Spelsau?

Marie sa...

Jättefina!

miaring sa...

Nä men vad gulliga de är! Är det ett gratismönster?

Anna Maria sa...

qJa mönstret/diagrammet finns på ravelry. Det blir bara fel när jag försöker länka dit, men kolla i högersplten "på stickorna" där tror jag att jag lyckades.

Monica Hansen sa...

Häftiga vantar!