fredag 7 november 2008

oktobersocka i november




Ja jag vet att det är 7 november, min son Axel fyller 22 idag och i förgår den 5 november  fyllde Alva min dotter 20 år. Så nog vet jag att  oktober gått och att November kommit, men  till slut är i alla fall Hourglass strumpan klar. Ett roligt mönster tyckte jag. 
Jag är ny i sockklubben. Dock får jag väl medge att jag fuskat och stickat ett och annat  par sockor ur stickameras sockklubb utan att vara med.
Jag stickade ett Opalgarn som jag köpte på knitlab
Färgen är inte så blå som på ena bilden eller så ljusgrå som på den andra bilden. Utan snarare en  mörkare grå. Jag har tappat bort banderollen så jag kan inte ange exat färg nr.


2 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Snygga sockar!

Efwa - Medea sa...

Tack snälla för att jag fick låna stickan så jag kunde börja sticka mössan.. Jag håller på med avmaskningen så ikväll blir jag nog klar. =)
Jag stickar mycket fastare än Britt så den är inte lika stor men jag får väl blocka ut den lite.