söndag 23 november 2008

Ljusstöpning

                                                                                                                                             
Så var det dags för "vävtanternas" årliga ljusstöpning. Från början tror man inte att det ska bli så några ljus, men efter många dopp i grytan syns resultatet.  Så finns de som säger att det finns billiga ljus på IKEA. Vi skulle nog inte ha lika roligt på IKEA.
                      
                
                                
                                                                             

3 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Så fina ljusen blir!

Efwa - Medea sa...

Fina ljus!! Jag har alltid stöpt ljus med mina barn, mamma och tidigare mormor men de två senaste åren har mamma stöpt själv.
Igår fick jag en bunt med hemstöpta ljus och det är verkligen alldeles speciellt att tända just dessa ljus.
Kram Efwa

Anonym sa...

Åhh va roligt att stöpa ljus! Det har jag bara gjort en gång i livet, när jag gick på dagis.... Tycker man blir mer vördnadsfull av hemstöpta ljus! Njut lite för mig oxå, ok? :)