måndag 10 juni 2024

PÅ gång

I Januari stickade jag tröjor åt mina tvillingbarnbarn Smorbrokk, häfte från Sandnes när man (jag ) inte läser mönstret ordentligt kan man upptäcka saker som  te x att sticka med
tre färger.




Flaschbackhoddie  stickad på beställning till M.

Stickor nr 5 snabbt med andra ord.



Ur Marias bok "Sticka en Lätt, en svår, en mittemellan"
Stickade jag sockan "Tradition"

Sen var det dags för eldprovet! Luleåhocky vantar. Stickor 1,5 eller 1,75. Tunt spaelsau garn, 3 färger på framsidan två på baksidan. Mönstret av Knittinglotta.

Betydligt enklare var det att sticka Disa
i en tråd Kalinka ochen tråd Knitting for Olive. Karin Öberg mönster så klart.

1 kommentar:

Heidi sa...

Här lyser verkligen flitens lampa som en fyr:)

Jag läser nästan aldrig igenom ett mönster innan jag lägger upp maskorna och börjar sticka, så jag känner igen det där när man helt plötsligt upptäcker att mönstret är en större utmaning än man trodde innan. Men du klarade av utmaningen att sticka med tre färger samtidigt alldeles galant av slutresultatet att döma. Och sedan gjorde du det en gång till! Verkligen bra jobbat där!

Sockmudden är ju jättesnygg, och kommer att se väldigt bra ut över känskaftet. Lite trist för mottagaren kanske att det är sol och sommar nu så att det får vänta lite tills det börjar bli kyligare igen:)

1.5 mm är ju verkligen tunna stickor! Men resultatet är ju superbt, och perfekt att ha på sig för att visa vilket lag man hejar på:)