tisdag 17 maj 2022

så länge sedan

 Fast det var längesdan jag var här.

Men stickat har ja gjort.

2 "Iselnder  tröjor till barnbarn nu har jag börjat på den tredje, en kvar! 

Mönstret från Rauma, jag fick inte till stickfastheten, så jag fick sticka storlek 12 år till 3 -åringen-(snart fyra)

Den stickade jag i drops Baby merino, kliar ej . Blått som är favoritfärg och vitt. stickor 3,25. På banderollen står det 24 maskor/10cm , men det fick jag inte till.

Den andra i Sandnes Babylanett samma stickor.

Jag har också påbörjat en "petrichor" av Åsa Tricosa.Men just nu ligger den i träda.



1 kommentar:

heidi sa...

Vilka fina tröjor!

Dom kommer att kännas underbara att bära med det garnet! Det är halkigt att sticka med, men väldigt skönt mot huden, det är nästan bomullskänsla över det:)