tisdag 7 april 2020

Ett UFO, halvfärdiga vantar


I fjol påskas satt vi på  ett renskinn på isen, jag stickade som vanligt. När kusinbarnbarnet frågade vad det var och jag sa att det var en drake hjälpte hon mej att välja färger. Den blev inte färdig.
I år sitter vi hemma, men lite sitta på isen känsla fick jag när jag tog fram och gjorde draken färdig.
Den sitter fastsydd på trappräcket.

















Ur Maja Karlsson bok "Trettiofem vantar" stickade jag vantarna "Kontur"ett jätteroligt mönster. I ett mjukt garn från lagret.Stickor 2,5
Men jag bestämde mej för att ha dem som  innevantar .
Som yttervante  valde jag "Bröllopsvante" ur "Sticka med hemslöjden"

I spelsau garn som också fanns i lagret, trodde jag.
Men den snälla Karin Kahnlund hade lite limefärgat hos sig som hon nu har skickat till mej.
Stickor 1.0














Tredje paret i samma mönster till samma person
Ur den härliga "Votteboka"
Kampes 2-trådiga, även dessa med en faststickad innevante.
Stickor 2,75

1 kommentar:

Heidi sa...

Men draken är ju bara för söt!!

Kalla vintrar är det skönt med ett innerpar med vantar inuti ett tjockare par vantar:)

Votteboken är en skatt! och det är alltid roligt att se hur fina vantar du stickar ur den!