onsdag 5 december 2018

2x Siri +Gudrun


 Nu har jag också stickat en nja två Siri koftor,  min egen  i Solkustens  2-trådiga ullgarn, stickor 3,5.
Mönster och garn var en födelsedagspresent,vilken present va! Knapparna i ek köpte jag i Tallin.




Eftersom hon som ska få den andra Siri-koftan troligtvis inte kikar här törs jag visa Siri nr 2. Stickad i Magasin Duetts "Blues" i en jättefin grön, drygt 8 nystan gick det åt. Nu med stickor nr 4. Band från Majas Manufaktur. Hoppas svärdottern blir nöjd.




















Så var det ett annat projekt som jag längtat efter att sticka "Gudruns Vantar"
Opals regnbågsgarn och deras enfärgade svarta, stickor 2,25. Det är också en julklapp till .......

2 kommentarer:

Heidi sa...

Siri är jättefin, även om det är svårt att se alla fina detaljer i mönstret på dina bilder.

Gudrun är ett ev mina favoritmönster för vantar. Ditt garnval har gör att dom verkligen syns:)

Dom är båda mycket fina presenter!

Efwa - Medea sa...

Ååh vilka fina Sirikoftor och vilket långt hår du fått! Vantarna är ju verkligen underbara nu i mörka december. Någon gång ska jag få tid att sticka några vantar till mig och kanske blir det ett par Gudrunvantar.