torsdag 15 september 2016

Pudelrock

Ur Linviks bok "Den store Votteboka" har jag nu stickat ytterligare två par.
Tidigare har jag stickat, katt-, uggle-  och rävvantarna.
Jag tycker hon gör så roliga och välskrivna  mönster.

Får se om det blir fler.

Att Let's  rock vantarna är till en som gillar musik och gitarrer, och att det finns en pudel i huset gör det bara roligare. Nja det är inte  till hunden jag stickat vantarna utan till hundens matte.

Rockvantarna stickade jag i Peer Gynt på stickor nr 3.
Pudelvantarna i Raumas finull på stickor 2,5.


1 kommentar:

Heidi sa...

Jag älskar också hennes vantmönster. Fö precis som du skriver är de välskrivna och enormt roliga att sticka. För att inte tala om att mönstren är så annorlunda och nutida, jämfört med många andra vantmönster.

Såhär långt har jag bara stickat hennes kattvantar, men jag tycker det är så himla roligt att se andra sticka efter hennes mönster:)

Båda vantparen kommer säkert att glädja mottagarna!