måndag 28 december 2015

Votteboken igen

Jag blev så förtjust i Den store votteboka av Jorid Linvik att jag nu stickar en tredje vante ur boken
Nu är det revmönstret.
I ett försök att krympa mitt lager stickar jag i peer gynt, garnet är lite grovt men kommer nog att passa sonen om nu garnet räcker.
Den roströda färgen hade jag inte ett helt nystan av och färgen finns inte längre att köpa!
Om jag håller andan när jag stickar hoppas jag att det räcker.

Nu stickar jag den andra vanten och ser hur det hela blir.

1 kommentar:

Heidi sa...

Det är så roligt att läsa hur olika vi tänker när vi inte vet om garnet vi stickar med kommer räcka eller inte. Förhoppningsvis räcker ditt garn, för mönstret är så himla fint!

Min kölista på ravelry är på 405 projekt:D. så att banta ner den till 12 objekt var verkligen svårt, men att beta av den genom att sticka så mycket som möjligt under ett år tyckte jag lät som ett roligt projekt, i synnerhet som jag ser det tillåtet att också räkna pågående projekt och UFO's (under förutsättning att jag gör klart dom).

Hur det blir i verkligheten är ju förstås en helt annan sak. Men jag kan ju i alla fall ha ambitionen att sticka klart 12 projekt under 2016:)