onsdag 11 november 2015

Sjal i silkestål

Äntligen är "Moonrise" sjalen klar.
Stickad med en tråd silkestål och en tråd merinosilk allt i grått.
Först köpte jag för lite av merinosilket och där jag köpte garnet hade  de inget kvar. Det var i våras.
Nåja på syfestivalen kunde jag köpa två  nya nystan.
Mönstret egentligen en rolig ide att sticka, med bara förkortade varv men ack så tråkig. 
När sjalen är färdig stickad tappar men var femte maska.
Men nu är sjalen klar i alla fall.
Vem som ska få den, det vet jag inte kanske jag själv. Den är lätt som en plätt. Fast det känns som en sten har fallit från mina axlar.

1 kommentar:

Heidi sa...

Det är lite svårt att se hur den blev på bilden, men jag gillar vad jag såg på ravelrylänken - det ser ut som en lätt och härlig sjal att lägga på axlarna när det är lite kyligt ute:)