tisdag 20 oktober 2015

För het på gröten

Mönstret "kattevotter"  av Jorid Linvik har funnits ett par år. Jag har varit sugen på att sticka dessa vantar länge men inte kommit mej för att köpa mönstret.
Men så har hon gett ut en hel bok "Den store Votteboka" då kunde jag inte hålla mej längre massor med roliga fina mönster.
Jag var nog lite för ivrig för så här såg det ut när jag först på ett strålande humör  klippt av garntrådarna.
Den store votteboka
Jo jag har repat upp. Än en gång får jag citera min svägerska "stickning är en hobby som räcker länge"
Alternativet att sticka ett par till finns inte eftersom garnet Schechenmayr notto Alpaka är sllut i butikerna.


1 kommentar:

Heidi sa...

Dom vantarna stickade jag för ett par år sedan:)

Hon är en sån himla duktig designer, men det har helt undgått mig att hon har gett ut en bok, så det tänker jag kolla upp:)