lördag 8 augusti 2015

Tagit del ej förstått

Det är inte lätt med språk, i alla fall inte danska för mej i alla fall.
Eller varför gör jag inte som man ska?? Läser igenom noggrant och använder miniräknaren i stället för att tro att jag förstår. För det gjorde jag inte, visade det sig.
Nyss hade jag stickat 35 cm på min Overslyngel då jag till slut förstod att omg. betydde varv och inte mönsterrapporten. Det blev till att repa upp de 100 varven som jag stickat fel.
Men som svägerskan brukar säga: stickning är en hobby som räcker länge.


3 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Hmmm jo det är lätt att tro att en förstår och så blir det fel ändå. Men som sagt, garnet räcker länge.

Pysselfarmor sa...

Ja hua jag stickade till mina tre barnbarn från danska mönster, Isager. Blev litet övermodig ibland och trodde jag förstått, men det visade sig dock efter ett tag att mitt garn också skulle räcka litet längre ;-))

Heidi sa...

Man lär sig nya saker varje dag:D