måndag 1 juni 2015

I stå

Suck och stön.
Jag har ambitioner att sticka ur mitt garnförråd.
På en syfestival tyckte jag att det lät spännande med silkståls garnet.Så jag köpte det samt ett litet nystan av Grignasco meriosilk.
När jag äntligen hade  bestämt att jag skulle sticka en sjal"Moonrise" så tog det lilla merinogarnet slut.
Så jag tog kontakt med Britt Butik varifrån jag köpt garnet men hon hade slut och skulle inte beställa mer  förrän till hösten.
Jag har inte hittat garnet någon annanstans så nu får jag väl vänta....

 I stället får jag njuta av trädgårdens tulpaner.
Jo det finns gott om rådjur här.

2 kommentarer:

Heidi sa...

Så förargligt att garnet tog slut:s

Men det ger ju dig tid att njuta av den regniga försommaren. och tulpanerna är ju fina:)

Pysselfarmor sa...

Hos mig blev det tyst - fastän jag har fullt upp med allt möjligt. Stickning, broderi, måleri och trädgårdsskötsel. Barnbarnskötsel, vänners sjukdomar....ja helt enkelt är det som vanligt, men jag har litet tappat lusten att blogga. Instagrammar mycket däremot.
Ha det gott!