tisdag 1 april 2014

Loki 2 år

Färgerna på min skärm stämmer inte med min verklighet.
Den röda färgen  är snarare vinröd.
Garnet är  Léttlopi  från  islandsgarn.
Modellen heter Loki och finns som gratismönster på Ravelry.
För att få bakstycket högre har jag använt mej av förkortade varv. Det tycker jag är bra.
Jag stickar den till min kusins barnbarn Tove 2 år. Det ska bli en överraskning till påsk men varken föräldrarna eller min kusin läser min blogg så det ska nog gå bra.
Tyvärr räcker garnet inte, det kommer att fattas,  ja inte ens 25 gram, till ärmarna så då får jag lite över som jag kan göra nåt annat av.
Annars har jag som så många andra köpstopp, men komplettera måste man ju ibland.

1 kommentar:

Pysselfarmor sa...

Underbar!!

Sådana tröjor stickade min storebror på 1960-talet tror jag det var -utan mönster. Jag förstår inte hur det gick till, men han var makalös på allt hantverk.