lördag 14 september 2013

Tappade maskor

Äntligen
Jag har stickat fast det inte har märks här. Försökte med en sjal av Isager  i garnet som blev över efter koftan, men den blev inte snygg tycker jag så den rev jag upp, så stickade jag ett linne/top i lingarn men den rev jag också upp.
Men nu har jag stickat en "Kvothe" sjal i den "diskreta" färgen "clementine" ett garn som jag fått av vem mins jag inte nu. Det skedde i ett garnbyte i Stickameras regi för några år sedan.
Sjalen var en bra tv-stickning det enda som jag måste hålla ögona på var de vridna avigmaskorna.

1 kommentar:

heidi sa...

namnet på färgen var verkligen välvalt:)

att sticka med tappade maskor är roligt, och resultatet brukar bli fint. så den kommer inte bara att lysa upp i höstmörkret, utan den kommer också att hålla dig varm när kylan kommer:)