söndag 4 augusti 2013

Trädtema

Min bloggaktivitet har inte legat på högvarv precis.Jag helt enkelt dels inte haft tid och dels inte haft kontakt med jag "yttre rymden". Fast jag har  poat på med dotterns "Pine" i patentstickning.
Riktigt nöjd är jag inte, hoptagningarna är inte riktigt snygga, jag skulle nog ha läst på lite om patentsticking eller brioche innan men men.
Ihopsyning av ärmarna och framkanterna och knappval återstår.
Garnet är  väldigt mjuk och skönt ( Isagers spinni och alpaca)  fast jag gillar inte att sticka med två trådar, jag tycker det är lätt att tappa en tråd.

Detta är min andra kofta som har trädnamn: Acorns och nu Pine. Lövträd och barrträd undrar varåt det barkar.
Men nu börjar allvaret semestern är slut  så stickningen ska väl ta lite fart  nu när jag intet ska måla knutar, plocka hjorton och syssla med andra fritidsaktiviteter.

3 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Patentstickning har en härlig känsla. Jag hade en långkofta i patent i ungdomen. Kanske borde sticka en ny att mysa i. Garn finns säkert i samlingarna.
Hoppas du haft en underbar semester!
Kramar

heidi sa...

jag har aldrig stickat i patentstickning, men jag har en köpekofta som är stickad i det. den är så skön att jag ibland tänker att jag borde försöka mig på patentstickning:)

ser fram emot att få se hur din kofta blir när den är klar:)

Pysselfarmor sa...

Ja det mönstret/boken har jag....den innehåller många fina mönster. Isager kombinerar ofta flera färger i ett mönster. Ska träna litet mera på detta med ökningar och minskningar innan jag ger mig på något att sticka i den tekniken ;-)