torsdag 14 mars 2013

Monterad och klar

Nu har jag äntligen monterat och sytt i knapparna i koftan. 
Mönstret finns i boken "Sticka efter svenska mönster" av Karin Kahnlund.Koftan var klar redan i somras men jag ville gå klart Monteringskursen på HV innan jag gjorde koftan klar.
Jag är väldigt nöjd med den, garnet är spelsau och blir bara vackrare med tiden.
Dessutom kan jag nu ta bort koftan från "på stickorna" där den egentligen inte varit på länge.
I Stället får jag lägga till "Östersjötröjan"

3 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Så snygg den är! Visst köpte du garn till den när vi gick kursen tillsammans.
Ha det bra!

Pysselfarmor sa...

psttt nu bär det av norrut...på söndag :-)))
ska bli innihelskotta skönt!

Pysselfarmor sa...

Det namnet har jag aldrig hört på lavskrikan. Vi kallar den "köksiken" på vår dialekt......den kommer fram och "köksar" = tittar ;-)
Ha en underbar Påsk där i norr!