måndag 12 november 2012

Frysen full

Jaha då kom det fruktade krypet hem och hälsade på hos mina garner.
Hoppas att Pelle pälsänger känner sig lika ovälkommen som hen är.
Frysboxen är fullproppad med nybakt bröd och garnnystan.
Här är nästa hög som väntar på att få tillbringa en dryg vecka i boxen.
Nu ska här ut och köpas röd cederträ och lägga det bland garnerna.
Lavendelpåsarna ska fixas i ordning. Lavendel har jag gott om men inte sytt små påsar. Först blir det till att lägga lavendeln i tubgasbindor så får jag göra lite finare sen. Så här kan det gå när man drar ut på saker....



Annars stretar jag på med en halv babyfilt, men det är en överraskning som det får inte finnas på bild än på ett tag.

Det var sista helgen före jul på HV och monteringskursen. Kul och lärorikt. Eftersom det är frökens läromaterial lägger jag inte heller ut bild på det, men så mycket kan jag säga att en  formsydd ärm  blir snyggt men det kräver tid och tålamod.

5 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

men OJ har du besök!! Jistarns nu blir jag nervös - ska nog slita av litet blad från lavendelbuskarna och lägga det bland garnerna!

jo jag brukar allt kolla upp alla bloggar innan jag börjar utlottning. Rent hysteriskt vad många som vill ha de där muddarna :-)

då är kursen helt okey då? Synd av vi inte varit samtidigt på HV under hösten.

Efwa - Medea sa...

Usch, var kommer de där djuren ifrån. Kommer de kanske med garner man köper på loppis eller kommer de ur intet. Jag har också haft besök men hoppas på att slippa dem nu när jag har flyttat.

(Lars) sa...

Usch! Jag håller tummarna för att de ovälkomna krypen inte ställt till med för mycket skada. Grattis till helgens Traderafynd (OP berättade :-))

heidi sa...

så trist med pälsängrarna:( jag hoppas att du lyckas ta kål på dom, och att dom inte sprider sig!

så kul med en kurs i montering:) även om du inte visar bilder från kursen, så hoppas jag se dina exempel på det på din blogg framöver:)

sanna sa...

Usch och fy för de krypen. Tur att frysen finns!