söndag 24 juni 2012

2 av 4

2 par av 4 de 4 påbörjade vantarna är klara. Även om det kanske inte är vantväder just nu men men....
Paret med fiskarna på ska en väldigt duktig fiskare få,passar nog bra när han ska maska på. Jag hittade mönstret på Ravelry. Garnet är Sandnes Sisu.

Det andra paret som är i storlek small ska dottern få tja hon har redan fått dem. Det svarta garnet  heter Lisette och som jag  ärvt av min mamma på banderollen står det färgäkta, det ser man inte nuförtiden!. Allt kommer till användning till slut !!
Det mönstret heter "Magpie Mittens". Jag gjorde min egen variant på mudden.

2 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Tjusigt tjusigt! Flitig du är och idag kan man nästan tro att man ska ha vantar - litet kallt om fingrarna, men det är klart de blir väl blöta :-))
saknar den trevliga tvåändsstickningsgruppen!

(Lars) sa...

Snygga OCH varma - det är fina vantar det! Utmärkt väder för stickning för tillfället :-)