onsdag 6 juli 2011

Fel, fel, fel

Glad i hågen började jag sticka på en Acorns  tröja. (Ravelrylänk) Jag har sett flera som har stickat den.
Först fattade jag inte mönsterdiagrammet, jag fick inte ihop det  maskantalet stämde inte. I min förtvivlan frågade jag Medea som har stickat den och är en som hjälper en som inte förstår någonting.
Men maken råkade gå förbi och han hjälpe mej att lösa problemet.
Ja då var det bara att sticka, trodde jag... När jag stickat de 10 första varven upptäckte jag att jag gjort avigan till rätan!
Summa sumarum jag har blivit säker på att lägga upp öppenupplägning.
Skam den som ger sig.

1 kommentar:

Efwa - Medea sa...

Jag stickade en bra bit på min innan jag upptäckte att de korta varven visst började från början... Så jag fick repa upp och börja om.
Lycka till i fortsättningen. Acorns är verkligen en rolig kofta att sticka och kanske berodde det på att garnet jag stickade i var fantastiskt.