torsdag 14 april 2011

Bröllopssjal

Vojne Vojne. Igår frågade en arbetskamrat mej om jag hade lust att sticka en sjal till hennes bröllop.
Jag cyklade raskt iväg till Charima och hittade där ett garn i den syrenlila färg som önskades. Garnet är i rayon och akryl. Inte trodde jag att jag skulle sticka i de materialen.  Men allt enligt Charima själv så faller rayonet bättre med akryl, vi får se. Det är små knutar i garnet det ska bli intressant att se hur det påverkar stickandet och mönstret.

Nu ska vi bara hitta ett mönster som hon gillar och jag klarar av.

1 kommentar:

Efwa - Medea sa...

Rayon är ju viskos = ett naturmaterial, så det är ju inte helt fel. Att rayonet skulle falla bättre med akryl verkar ju bakvänt. Att akryl faller bättre med rayon skulle låte bättre i mina öron. =)
Ser fram mot att se sjalen påbörjad och du klarar väl vad som helst så det är väl inget problem. Ha en skön helg!!
Du har väl förresten sett att jag så smått börjat sticka med silkegarnet i flamingorosa?