tisdag 3 augusti 2010

Stickat


I bilen på väg norrut stickade jag blåbärsmössan till en liten palt som inte anlänt ännu.
Av Rowans ljuvliga wool cotton stickar jag en omlottkofta. Enligt mönstret skulle det vara en liten ärm, som man gjorde genom att öka maskantalet på bakstycket och framstyckena. Jag provade men jag fick inte till det snyggt. Så nu ska jag plocka upp och sticka ärmarna uppifrån och ner.
Anledningen att det inte blev bra är nog att jag stickar koftan i alpstickning i stället för slätstickad som det skulle vara i mönstret
Så har jag trots allt börjat på en ny Summit. Fast den förra inte var så rolig att sticka, men jag behövde en pratstickning/bilstickning och vad gör man inte för svägerskan. Jag får väl erkänna att vi gör ett arbetsbyte, av henne ska jag få en sjalbrosch i silver som hon ska göra. Det är kul för hon gör så fina smycken.

Inga kommentarer: