lördag 29 maj 2010

Sagan om Juno Regina

Så var den då till sist klar Juno Reginan som svägerskan skulle få. Jag såg mönstret för länge sedan. Köpte vitt regnbågsgarn som jag
färgade i mikron, men färgen blev för kall. Färgen stämde inte alls.
Så hittade jag ett garn på tradera som nog skulle passa, men eftersom medea bjöd på det fick det vara. Dock kom samma garn tillbaka och jag slog till. Jag började sticka på sjalen, eftersom den haft ett liv som KAL kunde jag kolla på andras frågor och svar när jag blev osäker, tack medea för det dina svar var till hjälp.
Då kunde man tro att allt var gott och väl men det men icke. Eftersom garnet och mönstret inte var synkroniserade stickade jag partiet efter första spetsstickningen lite som jag trodde. Jag hade fel. Garnet räckte inte, så jag rev upp den avslutande spetsstickningen och en par varv på mellanpartiet. Stickade, garnet räckte inte jag hade repat upp för lite, men nu var det inte så mycket kvar. Så jag tog kontakt med medea och tiggde garn av henne och hon är ju snäll så hon skickade garn till mej.
Jag mindes fel på hur många varv det var kvar så...just det garnet räckte inte. Jag tog mod till mej och frågade igen, jag fick mera garn stickade..... men garnet räckte inte till avmaskningarna, ytterligare ett tiggarmejl till Arles skickades iväg. Min kamrat hade inte ledsnat på mej hon skickade mera garn på direkten
Tusen tack medea för all hjälp utan dej... ja då hade jag fått repa upp ett antal gånger.
Här är nu svägerskan med sjalen och hon blev glad och nöjd.



2 kommentarer:

Efwa sa...

Vad fin den blev!! Jag har använt min Juno Regina-sjal mycket. Min är stickad i bomull och är både vacker och skön att ha på sig.
Vad bra att garnet räckte sista gången jag skickade. ;)

Unknown sa...

Jaa, schalen är verkligen fin och helt rätt i färgen hälsar en glad och tacksam svägerska!