söndag 2 augusti 2009

Reafynd





Trots att jag fortfarande inte kan/törs sticka mer än några varv i taget, har jag köpt garn!
Hemma i Boden slank jag in på Ida Nilssons Eftr. garnaffär. De visade sig att de hade rea, så ner i påsen slank 8 nystan svart muskat, 10 nystan grön av samma sort samt 7 nystan svart Rowan all seasons cotton.
Min eloge till Ida Nilssons som hade så mycket fina garner. Att jag dessutom blev trevligt bemött gjorde inte saken sämre.
I affären fick jag veta att morjärvsgarn hade gått i konkurs, synd. Men det är svårt att driva ett spinneri.



Titta vad jag fick i födelsedagspresent. Garn från Morjärv! samt 2 två härvor växtfärgat svenskullgarn. Det blir nog vantar vad det lider.

2 kommentarer:

Marie sa...

Visst är det kul att Ida Nilssons fortfarande finns kvar (har ju alltid funnits)! Köpte också reagarn när jag var där nu i sommar. Hoppas tummen blir bra snart.

Marie sa...

Jag köpte den här typen av vakuumpåsar http://www.attendra.se/produkt/spacebag#resellers
Jag köpte dom på John Wall för jag ville ha dom bums. Billigare att beställa på t.ex. forvara.se. Sen finns det ännu billigare här: http://www.frossa.se/group.asp?group=71&gclid=COH2_6qviZwCFRIM3godyUHYYw