lördag 4 april 2009

Vilken dag



Först var det syfestival jag köpte papperssnören som ska bli tabletter, symönster  från svenska mönster som ska bli klänning och tunika, z-spunnet garn från wålstedts. Jag vet att man inte behöver ha det  när man tvåändsstickar men men så vackert garn kunde jag inte motstå. Sen var det väl lite mer som slank ner i ryggsäcken. Till exempel tyg från Stina Jakobsson. Observera garnhållaren eller vad det heter som jag köpte från sätergläntan
Hemma  blev det en rundtur i trädgården, blåsippor och krokus som blommar för fullt. Livet är härligt.

5 kommentarer:

Blipp sa...

Grattis! jag lyckades med nöd o näppe avstyra mig från mässan, gjorde ju av med alla pengar i visby sist, så jag lyckades tvätta ett par fönster och bona vardagsrumsgolvet! o nu mitt i natten gör jag aprilmuddar. längtar lite efter en källarlokal i kärrtorp. godnatt.

Blipp sa...

berätta mera om garnhållare, är det för att kunna gå o sticka, eller...

Samtal från min trädgård sa...

Det låter som vi varit där samtidigt, har köpt samma bok, varit på samma ställen. Är också nyfiken på garnhållaren.

Anna Maria sa...

Ja garnhållare eller stickgälskrok som det heter på "riktigt" hade kullorna när degick och stickade.
Ingen stavgång här inte, nä stickgång ska det vara.

Efwa - Medea sa...

Tänk att du ska börja sticka när du går! Be någon filma så jag får se.
Efwa