torsdag 19 februari 2009

Tummen mitt i handen!

Hur puckad får man va?
Jag håller på att sticka tummvantar,  60 maskor, mönsterrapport á 12 maskor. 
För att förenkla  med att se mönsterrapporten satte jag 12 maskor på sticka 1,2, 3 samt 24 på sticka 4.
Tumtråden  på 3:de stickan. 3 maskor in, som jag lärt mej. När jag sen av maskar hela vanten och då flyttat om maskorna till 15 på varje sticka, ser jag att tummen kommer 6 maskor fel. (för tidigt om jag så säger)
Alltså kommer tummen att sitta, inte mitt i handen utan på ovansidan av densamma. 
Fastjag ska sticka klart vanten  och se hur det blir, men ibland blir jag trött på mej själv

2 kommentarer:

med nål och tråd sa...

Sånt är ju så typiskt. Men du kan ju reglera var tummen hamnar genom att du tar in på att den hamnar rätt. Elleer? Kul att du hittade mig min utlottning. hej så länge!

Efwa - Medea sa...

Ja du kan nog "numrera om" stickorna och maska av så att det blir rätt i slutänden. Eller vad tror du??