söndag 31 augusti 2008

Edith Södergrans bröstvärmare

Jag måste ju visa vad jag stickat åt min dotter ur "Ylle  & Bläck" av Cecilia Dackenberg. 
Edith Södergrans bröstvärmare stickat i Visjögarn, ett ljuvligt mjukt yllegarn.
Koftan har varit klar en tid men fotograferingen  av den har dröjt.
För övrigt har jag haft en underbar stickhelg på handarbetets vänners  grundkurs i stickning. Jag återkommer om det. Inte trodde jag att jag skulle tycka det var roligt att sticka provlappar! Men det är just jämt vad jag ska göra nu!

3 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Vad fin den är!!! Kul att träffas på riktigt. Jag länkar till dig i min blogg.
Vi hörs!!

Anna Maria sa...

Tack
Ja det var roligt att ses! Nu är det provlappar som gäller!!

Anonym sa...

Jag har sett koftan i "Ylle och bläck" men tänkte att den skulle bli för oanvändbar. Men du har verkligen gjort ett fint arbete! Jag antar att din dotter är jättenöjd.
Jag kanske gör ett försök...