måndag 7 april 2008

Garnköp


Idag kom det två garnpaket, ett från garnkorgen som innehöll 2 nystan Opal. Det dimgröna ska bli ett par sockar "River Rapid Socks" från Stickas beskrivning. Det andra nystanet ska väl bli några andra sockar. Det finns så många mönster som ska stickas.  
Själva anledningen till att jag skickade efter något, rundstickorna addi! Med hjälp av dem ska jag sticka en ärmlös tunika eller väst som det står i beskrivningen. Den ska jag sticka i Grignascos Merinosilke. Garn och beskrivning köpte jag på Syfestivalen i Sollentuna.
Det andra paketet  är kanske lite mer tveksamt,  inte till sitt innehåll för i det var det 6 hg z-tvinnat ullgarn, inropat från Tradera.
Men för att jag kan inte tvåändsticka än, men jag vill och ska lära mej och till det behövs garn eller hur? Om nu rätt ska vara rätt så hade jag 1 hg sedan tidigare, men är man ekorre så är man.
Känns det igen?

Inga kommentarer: