torsdag 30 december 2021

Mera mormorsstickning


En till  Stjärnkofta, stickad i Permins Esther 55% ull och 45 % bomull. Mycket behaglig kvalité  till små barn.







Det här är också  en nr 2 av "The Baccalo Hat av Strikkezilla.

Stickad i ett annat favoritgarn.Sandnes lanett fast nu med dubbelt garn.

Stickor 3,75

Eftersom båda ballaklavorna är stickade i samma färg ska knapparna signalera skillnaden.

Det var vad jag hann klart innan året tar slut.

En halskrage till M. stickad för ett tag sedan.




 

På stickorna är "Jenny jacket"av Petite Knit som inte är till Jenny utan till den ena svärdottern.

3 trådar ihop.Drops "kid-silk" och två trådar "Sunday " från Sandnes garn. stickor 4 av märket ChiaoGoo, jättesköna att sticka med.

Brallorna till M.blir inte heller klara i år.



1 kommentar:

Heidi sa...

Här lyser flitens lampa som vanligt:)

Halskragar är jättesköna, och värmer väldigt bra har jag lärt mig efter att ha stickat några själv. Dina är jättefina, och att sticka dom i formen av balaklava är ju jättesmart egentligen, värme för huvud och hals - samtidigt! Det kan behövas ibland när det är kallt ute:)

Stjärnkoftan är jättesöt! Och även om jag verkligen gillar garnet du har använt till den, så tycker jag ändå att det är lite för stumt att sticka med. Men som du skriver är det väldigt skönt att bära!

Bra att ha stickning kvar också:)