tisdag 21 september 2021

Dags att uppdatera


Liksom m ån ga andra har jag också stickat jackan/koftan "Gryten".

Järbos garn svenskull är väldigt trevligt att sticka i. 

Jag stickade på 3,75 stickor.7,5 hg gick det åt.

Sonen fick jack/koftan.



 Alltefter  Ulla Enquist lära  plockade jag upp maskor längs framkanterna och "stickade in dragkedjan". Snygg detalj tycker jag.

Sjalen "Happenstance" ur boken "The Books of haps"

Garnet är de mjuka Araucania färgen ranco multi, malabrigos sockgarn och rester av naturgarns alpaca.





Lite vantar och sockor har det också blivit.


Vantarna är Jokkmokks vanten från Stoorstålka. Garnet Siessá  mjukt och skönt.

I Järbos sockgarn med tencel blev sockor till barnbarnen



3 kommentarer:

Heidi sa...

Så flitig du har varit! Men den kalla säsongen börjar ju nu, så det är klokt att förbereda sig, ifall det blir en kall höst och vinter.

Vilket smart knep att sticka in dragkedjan. Jag har aldrig sett det förut, men det tänker jag lägga på minnet om behov uppstår:)

Som alltid har du stickat jättefina saker, som kommer att värma sina bärare när det är kallt:)

Efwa - Medea sa...

Så många fina plagg du stickat! Jag har tänkt lägga upp till ett par sockor till minsta barnbarnet idag.

Anna Maria sa...

Tack.så snälla ord värmer hjärtat.