lördag 26 juni 2021

knapphål

 I Sandnes garn tynn line har jag stickat en kofta till ett av barnbarnen. 

Allt gick bra tills dess att jag stickade slån som var dubbelvikt. Jag stickade in trådar där knapphålen skulle vara.

Men när jag skulle virka ihop de både lagren fladdrade maskorna omkring, jag fick ingen ordning på maskorna och virknålen.

Rev upp  stickade på nya slåar och gjorde knapphål i varje lager.

Först nu köpte jag knappar, ett sånt misstag, för när jag tränsade ihop knapphålen gick inte knapparna igenom knapphålen.

Skam dem som ger sig, så jag köpte tryckknappar, sydde på  knapparna som dekoration.

I morgon ska han få koftan.




1 kommentar:

Heidi sa...

Vem sa att knapphål är enkelt?

Men din lösning var ovanligt smart! Så den ideén sparar jag, för att vid tillfälle själv använda:)